tirsdag 24. april 2012

Grove baguetter med kylling og soltørkede tomater



Brødbakemaskinen min er ute av drift for tiden og jeg må derfor legge litt tid og krefter i lunsjen vår. Første post i dette lunsjprosjektet ble i dag kyllingbaguetter og det var veldig veldig godt! Det tok heller ikke lang tid, jeg brukte kanskje 5-10 min mer på kjøkkenet enn jeg vanlighvis bruker denne morgenen.

Lunsj til to personer:
2 stk halvstekte baguetter
1 stk kyllingfilet
ruccola
soltørkede tomater
grønn pesto
salt, pepper og hvitløk i kvern

Sett på ovnen og stek baguettene som annvist på pakken. Skjær kyllingen opp i strimler og stek den i en panne. Når kyllingen er ferdigstekt krydres den med salt, pepper og litt hvitløk. Sett til side for at det skal bli avkjølt. (Du kan nå gjøre andre ting som å ta en dusj, spise frokost eller hva du enn gjør på morningen..) Skjær opp baguettene fra siden til du nesten har skjært igjennom, da blir den enklere å spise. Smør pesto inn i baguetten og fyll den med ruccolasalat, soltørkede tomater i strimler og kyllingen. Pakk den deretter litt stramt inn i plasfolie så holder alt seg på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar