fredag 7. september 2012

Super enkel og kjapp grønnsaksuppe



I dag hadde jeg behov for et skikkelig grønnsakskikk! Jeg fant en oppskrift på Klikk som jeg ville teste ut og det ble veldig vellykket! Og så utrolig kjappt det gikk! Her kommer oppskriften:

Dette trenger du til to personer:
1/2 sellerirot
2 gulrøtter
2 poteter
5 cm purre
1 fedd hvitløk
1 l vann
2 grønnsak buljongterninger

Kok opp 1 l vann med to buljongterninger. Del grønnsakene i små terninger og ha sellerirot, gulrot og potet i det kokende vannet. La det koke i 8-10 min før du tar gryten av platen og tilsetter purren og la denne trekke i 1-2 minutter. Server gjerne med rundstykker og godt smør.

Notat til meg selv: neste gang droppe poteter og tilsette persillerot eller pastinakk i steden! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar