tirsdag 16. oktober 2012

Pitapizza med crème fraîche, peperoni og ananas



I dag hadde jeg veldig lyst på pizza uten tomatsaus. Brødbakemaskinen er nede for telling så jeg gidder ikke sette deig på ettermiddagen for jeg er alltid skrubbsulten med en gang jeg kommer hjem. Derfor falt valget i dag på pitapizza. Til saus har jeg valgt crème fraîche som er tidsbesparende å bruke istedenfor å lage tomatsaus. På toppen har jeg valgt noe som går kjapt å tilberede for å spare enda mer tid! Oi oi oi! Dette går da virkelig kjapt. 10 min å tilbrede og 5-10 min å steke!

Pizza til to personer:
6 pitabrød
6 ss crème fraîche (beregn 1 skje per pita)
2 fedd hvitløk
salt og pepper
1/2 ts provancekrydder
revet ost
peperoni
ananas

Slik går du frem:
Sett ovnen på 250 grader. Legg pitabrødene på en rist, bland sammen crème fraîche, hvitløk, salt, pepper og provance krydder og smør det utover pitaene. Legg på ønsket mengde revet ost. Fordel peperoni og ananas på toppen og hiv inn i ovnen. Stekes i ca 5-10 min til osten begynner å bli gylden.

Ikke av det sunneste men av og til skal man ta grønnsakene til lunsj også kose seg litt med denne type mat til middag! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar